Anmeldelse af arbejdsulykker og arbejdsbetingede lidelser via internettet

Hvordan får jeg adgang til EASY?
Internet - browser
Du skal have internetadgang og anvende Internet Explorer version 5.5 eller senere.
Bruger du Netscape skal det være en af de to seneste versioner. Med andre typer browsere kan du ikke være sikker på, at du kan anvende EASY-programmet.

Cookies - printer
Din maskine skal være indstillet til at acceptere cookies, og du skal have en printer,
så du kan printe anmeldelsen ud til eget brug og til den tilskadekomne.

Pinkode
Du får adgang til systemet ved at bestille en pin-kode. Husk at have CVR-nr. klar, når du skal udfylde ansøgningen. Efter en uges tid får du tilsendt et kontrol-nr.
Inden 2 uger efter modtagelsen skal du bruge kontrolnummeret til at aktivere pinkoden med - derefter annulleres den, og fremover bruger du en selvvalgt adgangskode.

Stamoplysninger
I forbindelse med aktiveringen af pinkoden indtastes de nødvendige administrative stamoplysninger én gang for alle. Derefter står de klar i systemet til efterfølgende anmeldelser.

Selve anmeldelsen
Sker i form af en skærmdialog, hvilket sikrer, at en anmeldelse først kan afsendes, når de fornødne oplysningerne er afgivet. Når anmeldelsen er færdiggjort, sendes oplysningerne automatisk til forsikringsselskab, arbejdsskadestyrelsen eller arbejdstilsynet.

Support
Henvendelse til 70 80 85 60 - eller via www.easy.ask.dk.
Supporten kan naturligvis også hjælpe med selve tilmeldingsproceduren og være behjælpelig med at nulstille adgangskoder, hvis brugeren har glemt dem.

EASY-supporten vil opsamle alle erfaringerne fra henvendelserne og udnytte dem til at udvikle EASY.